img

Urządzanie przyjęć okolicznościowych nowy sposób zarobku

Czasy, kiedy imprezy typu komunia, ślub, urodziny czy inne okazje do spotkania z przyjaciółmi i rodziną urządzało się w domu, przygotowując własnoręcznie całą gamę rozmaitych posiłków oraz sprzątając tydzień wcześniej całe mieszkanie – dawno minęły. Teraz już nikt nie ma na to czasu. A co za tym idzie, skoro nie mamy czasu na zorganizowanie przyjęcia, tzn., że wolimy zapłacić, aby ktoś nam taką imprezę zorganizował. Warto wspomnieć tutaj także o imprezach typu studniówki, bale karnawałowe czy urodzinowe – urządzanie takich przyjęć stało się niemal modą, a firmy specjalizujące się w tego rodzaju usługach przebijają się w coraz to bardziej fantazyjnych formach oraz sposobach urządzania takich wydarzeń. Pytanie tylko brzmi, jak rozkręcić tego rodzaju biznes?

Przede wszystkim trzeba zacząć od przemyślenia profilu działalności, którą chcemy otworzyć. Do kogo ona dokładnie jest skierowana, kto będzie w niej pracował, ile pieniędzy będziemy na nią potrzebować, jaki lokal wynająć, jaki sprzęt zorganizować itd. Teoretycznie, jeśli nie stać nas na wynajęcie biura ani zatrudnienia odpowiedniego personelu możemy prowadzić wszystko na własną rękę, pod warunkiem, że zaopatrzymy się w jedną, niezbędną do rozkręcenia tego interesu rzecz – w bardzo bogaty pakiet kontaktów do różnych firm oraz pomieszczeń do wynajęcia. Doskonałym rozwiązanie w tym przypadku jest Panorama Firm, czyli tematycznie podzielone działy, dzięki którym szybko i bez problemu uda nam się znaleźć, wszystko to, czego akurat będziemy potrzebować. Ważne jest, aby dokładnie zbadać jaki rodzaj lokalu jest potrzebny do zorganizowania danego typu imprezy. Wiadome jest, że w innym budynku zorganizujemy studniówkę, a w innym przygotujemy małe Kinder party. Ostatnio coraz popularniejsze stają się wydarzenia, w trakcie których gości zabawia oraz prowadzi przez całe przyjęcie specjalnie wyszkolony do tego animator. Z tego rodzaju animatorami nie musimy od razu podpisywać żadnych umów, zwykle wystarcza nawiązywanie z nimi współpracy, oczywiście płatnej. Dobrze jednak wcześniej sprawdzić umiejętności danego animatora, ponieważ to w jego rękach jest los całej imprezy i od niego zależy, czy przyjęcie okaże się niezapomnianym na długie lata wydarzeniem, czy kompletną klapą.

Niestety nasz biznes nie ma szans na sukces, jeśli nikt o nim nie będzie wiedział. W związku z tym, przede wszystkim powinno się zadbać o właściwą i skuteczną reklamę. Jeśli dodatkowo masz w sobie handlowe zacięcie, wiesz jak przygotować ciekawą i zachęcającą stronę internetową, reklamy do Panoramy Firm, banery w gazetach oraz ulotki to już jest połowa sukcesu. Nie można zapominać tutaj o sile tzw. Poczty pantoflowej – nic lepiej się nie reklamuje, jak polecenie komuś czegoś przez znajomego. Żeby to wszystko sprawnie działało należy zaopatrzyć się przede wszystkim w adres email, w telefon, w dobrą książkę adresową, trzeba przygotować bogatą bazę klientów, danych, zorganizować dojazd do domu klienta oraz odpowiednie cenniki.

Decydującym momentem jest spotkanie w domu klienta, rozmowa z nim oraz zaplanowanie działania. Gdy dojdzie do zawarcia umowy oraz klient da nam właściwą zaliczkę możemy zabrać się za przygotowania. Przede wszystkim należy zorganizować odpowiedni lokal, w zależności od charakteru urządzanej imprezy. Potem trzeba zadbać o odpowiedniego DJ-a, czy też sprzęt muzyczny i oczywiście o wystrój lokalu. Jeśli chodzi o dekorowanie sami możemy się jego podjąć lub jeśli nasze finanse na to pozwolą wynająć do tego odpowiednią ekipę. Generalnie robimy wszystko to – czego wymaga od nas klient i czego sam nie jest w stanie zorganizować.

Niewykluczone, że nasz biznes się rozkręci – wtedy warto pomyśleć o wynajęciu odpowiedniego biura i zatrudnieniu właściwych pracowników. Jest to rodzaj usług w handlu, który dopiero się rozwija, a co za tym idzie jest to bardzo przyszłościowa perspektywa, w którą warto zainwestować, a przynajmniej spróbować rozkręcić tego rodzaju biznes.

 

Zobacz również